Träning med Sverigeeliten

Man kan faktiskt nästan säga att jag tränar med Sveriges löparelit ibland. Med betoning på NÄSTAN. Och att jag tränar MED dem kanske är något modifierat. När jag tänker efter består vår gemensamma träning snarare av en kort möte och som bäst att blickar möts. Kanske är det inte ens några ömsesidiga blickar, utan endast jag som beundrande tittar. I alla fall; vid flera tillfällen har jag under mina träningspass mött två av Sveriges bästa löpare, Henrik Skoog och Erik Sjöqvist. De brukar dock inte springa tillsammans och den jag mött flest gånger är Erik. Idag mötte jag honom vid Båtklubben under Skanstullsbron. Han tittade faktiskt på mig. Undrade väl vad jag var för töntig motionär som låtsas vara seriös. Jag tyckte i och för sig inte att han sprang så fort. Kanske är någon att försöka springa förbi eller ta rygg på nästa gång jag kommer ifatt honom längs Årstaviken!

(Åh jag är så himla löparnördig som överhuvudtaget vet vilka Henrik Skoog och Erik Sjöqvist är och dessutom blir nöjd när jag möter dem!)


Erik Sjöqvist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0