Tävling

Det är verkligen väldigt lätt att tävla med andra löpare när man är ute och springer. I alla fall är det så för mig. Jag kan inte låta bli att försöka komma ifatt löparen som är framför mig. Och vi ska inte tala om löparen som kommer ifatt MIG, det får bara inte hända. Är det någon som närmar sig mig gäller det att öka takten. Något som är himla roligt är när jag är ute och springer ett lugnt pass och jag märker att någon ligger bakom och verkligen kämpar för att närma sig mig. Då njuter jag, hemska människa, av att bara öka farten lite så har jag skakat av mig förföljaren. Yes, jag vann!

Ibland händer det dock att det är en riktigt bra löparen som kommer ifatt mig och då får jag springa på maxpuls en stund för att den andra löparen får bara inte vara bättre. Samma sak gäller om jag hinner ikapp en snabb löpare som hänger på mig, då måste jag ju hålla ett riktigt bra tempo. Även här blir pulsen ganska ofta lite för hög och jag är helt slut när den andra löparen äntligen viker av från min runda.

Men det bästa stunderna är ändå när jag är i grym form och springer i ett riktigt bra tempo och plockar löparen efter löpare längs med t.ex. Årstaviken. Den kategori av löpare som jag trivs allra bäst med att springa förbi är långa, vältränade män i 20-40 årsåldern i riktigt seriösa löpar-outfits. Många blir ganska förvånade när en liten 26-årig tjej kommer farande förbi i värsta tempot. Då känner jag mig definitivt som en vinnare.

Honom ska jag ta!

(Mannen på bilden har ingenting med texten att göra)




Kommentarer
Postat av: Maja

Haha, bra där Lisa! ;D Fast nu kommer man ju inte våga sig runt Årstaviken nå mer, jag skulle ju bli nersprungen hundra gånger om av dig :P

2009-11-08 @ 20:11:44
URL: http://majo.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, hittade till din blogg via jogg.se. Håller med att män i den åldern eller äldre är roligast att springa om. För man tror sig veta vad de tänker..:)

2009-11-30 @ 22:32:40
URL: http://www.tutto-bianco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0