Helkväll med GIH:are

Igår kväll var några av mina pluggpolare från GIH här. Helena var ju på besök och då passade vi på att slå ihop oss med ytterligare några f.d. GIH-brudar. Det var så himla roligt och trevligt! Trots att det var snart två år sedan vi slutade plugga tillsammans så känns det som tiden stått stilla när vi väl träffas igen. Allt är så lätt och otvunget. Det är antagligen tack vare våra intensiva år tillsammans i idrottshallen, i skogen, på sjön, längs Kungsleden och inte minst i mässen. Dessa fyra underbara tjejer var på besök här igår:

Helena - Gbg-bruden som jag berättade om i förra inlägget. Den tuffa tjejen med det stora hjärtat från Småland/Hallands djupa skogar.

Ullis - simmaren från Lidingö som alltid är glad. Utan henne hade aldrig vår gemensamma c-uppsats blivit en sådan succé. Tänk att man kan skratta sig igenom en hel termin på högskolan!

Bea - goa och härliga Bea, som har en förmåga att se det mesta ur en positiv synvinkel. Hon är dessutom fantastiskt driftig och jag är helt säker på att hon är Haninges bästa lärare, i både idrott & ekonomi.

Lovisa - en värre tävlingsmänniska får man leta efter som trots att hon nyligen har blivit mamma kör stenhårda pass i gymmet. Med Lovisa har man inte tråkigt en sekund.

Tack alla fyra för en härlig kväll som gav mig energi!


PH Ling var ständigt närvarande under GIH-åren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0