Fint besök från Göteborg

Imorgon får jag riktigt finbesök från Göteborg. En av mina absolut närmsta vänner, Helena, kommer på besök. Det ska bli så himla roligt! Ända sedan första dagen på GIH har vi hängt ihop. Vi förenades genom att vi båda kom ifrån södra Sverige och kände oss nog lite vilsna båda två i stora Stockholm. Dessvärre är hennes sambo från Göteborg (men jag gillar Calle ändå!) så därför flyttade Helena & han dit direkt efter examen för två år sedan. Men vi försöker ändå ses några gånger varje år och nu ska alltså vara här hela helgen. Hurra!

Under GIH-tiden var Helena min vapendragare i löparspåren och vi har sprungit otaliga mil tillsammans. Inte minst under vintern 05/06 när vi tampades med snön för att komma i marathonform. Jag minns väl hur vi halkade fram bland snö och is på Valhallavägen, ända fram i april faktiskt och våra härliga långpass på Djurgården med blåbärssoppa i vätskebältet. Helena är dessutom en av få som förstår varför man kan ställa klockan en söndagmorgon för att gå upp och se Vasaloppet eller riktigt längta efter att första femmilen i världscupen ska köras. En riktigt kompis alltså!


Helena & jag på examensdagen 


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, Lisa, det är nog bara du och jag som ställer klockan för att se en femmil då vi båda fortfarande är fulla när den startar, kl 8 på morgonen.......det var tider det......

2009-11-25 @ 19:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0