Jul

Jag behöver jul. Det har varit en ganska tuff höst och jag ser verkligen fram emot årets bästa högtid. Det ska bli så himla skönt att lämna Stockholm några veckor och vara lite ledig. Julafton firas med Mats familj och på annandagen drar vi söderut till Karlskrona. Jag behöver lugnet som julen ger mig. Att dessutom få tillbringa dessa rogivande dagar med nära & kära gör jul- och nyårshelgen ännu mer speciell.

Förra året hoppade hela familjen Bengtsson över julen. Vi var allihop däckade av "Sirus-the-virus", aka Tilma och hennes magsjuka. Det var en sorglig julafton med enbart jag & farmor friska. (Jag föll dock offer för kräksjukan efter gröten natten till juldagen. Farmor klarade sig utan minsta lilla magknip.) Pappa svor över all dyr sill som köpts helt i onödan. Flera julklappar glömdes bort. Summan av kardemumman är att i år så längtar jag, mer än någonsin, efter julen. Det var liksom två år sedan jag firade.


Ungefär så här såg förra julen ut:





Vi har inte julpyntat särskilt mycket här hemma. För mig är det inte jul förrän det börjar närma sig 24 december. Men vi har i alla fall ljusstakar, en stjärna och faktiskt två tomtar framme, ett gosigt tomtepar av Ewa Jarenskog. Så här ser tomtegumman ut:



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha ha! Jag hade nästan glömt...

2009-12-10 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0