Förra veckans träning

Vecka 48 präglades av något kortare löppass överlag. Jag hade helt enkelt inte tid och dessutom kände jag mig lite sliten efter flera veckors tuff träning. Sammanlagt sprang jag "bara" 48,26 km fördelat på fem pass.

Måndag
Distans: Sockenvägen 10,42 km
Tid: 52:04 - 5 min/km

Kommentar: Ny runda i fina Enskede. Skulle inte tacka nej till en av alla de fantastiska villor som passerades.

Tisdag
Distans: Hammarby kanal 6,78 km
Tid: 31:16 - 4:37 min/km

Styrketräning

Onsdag
Distans: Runt Södermalm 12,4 km
Tid: 59:51 - 4:50 min/km

Torsdag
Distans: Hammarby kanal lång - 7,66 km
Tid: 37:49 - 4:56 min/km

Kommentar: Morgonjogg före frukost. Tack vare somrarna på Säljö har jag lärt mig att springa tidiga mornar utan mat i magen.

Fredag
Tempo: Runt Årstaviken 11 km
Tid: 50:07 - 4:33 min/km

Kommentar: Hade egentligen inte tänkt springa tempopass men det blev så ändå. Var egentligen inte särskilt pigg med tanke på att det är femte dagen i rad med löpning. Därför är tempot helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0