Höstspring och annat spännande

Även om jag inte uppdaterar bloggen särskilt ofta just nu så betyder inte det att jag inte springer. Nej just nu är jag inne i en riktigt bra träningsperiod. Löpningen flyter på bra. Okej, jag springer kanske inte sådär jättemåga mil i veckan men de jag springer känns väldigt bra. Jag känner mig stark och löpningen är rolig. Kanske är det den härliga höstluften som gör att det känns lätt?
 
I livet i övrigt så händer det spännande saker. Ett stort beslut är taget och det innebär att vi kommer att flytta ifrån Stockholm. Vår nya hemstad är Karlskrona (där jag ju är uppvuxen). Första flytt (kommer bli några turer på grund av jobb, förskola m,m.) sker i mitten av november. Ganska snart alltså! Beslutet har varit det svåraste jag någonsin har fattat. Jag älskar ju Stockholm! Men tyvärr är det ett för högt pris man får betala för att bo här. Jag är minst sagt trött på bilköer, pendling, trängsel, långa sträckor och alldeles för höga huspriser! Jag vill ge Siri en annan uppvuxen än vad storstan kan erbjuda.
 
Flytten innebär såklart att träningen påverkas. Att flytta 55 mil gör man ju inte så där i en handvändning och under en period kommer fokus att ligga på flytt istället för på träning. Men det får jag återkomma till så småningom!
 
Mycket spännande på gång alltså!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Löpning & livet

såg på fb att ni ska flytta. Tråkigt för Stockholm men jag förstår er lite. Vi har och har haft lite liknande tankar, men det ligger nig en bit bort. Har också sett att träningen verkar gå bra! Hoppas vi hinner få till ett pass ihop innan ni flyttar!

Svar: Det hoppas jag också! Vi får höras.
Lisa

2014-10-23 @ 18:32:22
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0