Styrka

För många år sedan var jag stark. Jag kunde utan problem göra massvis av armhävningar på tå och lyfte ganska tunga vikter på gymmet. Så är det inte nu. Jag är ganska klen faktiskt, trots att jag försöker lägga in någon form av styrka varje vecka. Jag är dock fullt medveten om att jag styrketränar alldeles för ostrukturerat för att det ska ge märkbara resultat. Istället styrketränar jag mer för att underhålla.

Men ibland drömmer jag om att bli riktigt stark (igen). I fredags provade jag ett Bodypump-pass på SATS men gillade det inte alls. Det var alldeles för enformigt för mig. Dessutom så himla trångt. (Tidigare har jag gillat den träningsformen men då tränade jag på Friskis så det kanske är skillnad.)

Jag fortsätter nog med min underhållande-styrka ett tag till. Åtminstone tills jag hittar inspiration till mer strukturerad styrketräning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0