Tankar om långpass

I lördags sprang jag ännu ett långpass och denna gång tillsammans med Andréa. Himla trevligt hade vi och det var inte många sekunder av tystnad så tiden (och kilometrarna) försvann i ett nafs! För min del landade passet på strax över 20 km.
 
Efter passet fick jag, precis som efter förra helgens långpass, ganska rejält ont i bäckenbotten och det onda kändes även dagen efter. När jag har sprungit kortare pass så känner jag inte alls på samma sätt trots att de går i betydligt högre fart. För att inte riskera något kommer jag därför inte att springa några långpass upp mot 20 km nu ett tag. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre när jag slutar amma. Snart är ju Siri ett halvår (!) och då är ändå planen att minska amningen successivt så det passar bra.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra jobbat med vad trist!
Själv har jag nu fått tokont runt bäckenet och upp i ryggen, har ingen aning om det beror på att jag belastat fel, "smygjoggat" lite eller hormoner... tycker inte att problemen borde uppkomma efter graviditeten? Men vad vet man om kroppen:)

Svar: Tack! Hoppas att det inte är något allvarligt för dig. Ta det lugnt!
Lisa

2014-02-19 @ 06:10:34
URL: http://endorfinkickar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0