Intervaller och dödsträningsvärk

I måndags sprang jag intervaller! Helt oplanerat egentligen men när jag insåg att det gick att springa på bana då snön är helt borta så fick jag ett infall, 6x400 meter blev det. Jobbigt som tusan var det men ändå helt klart genomförbart. Jämna och fina tider fick jag dessutom till (den snabbaste gick på 1:31 och den långsammaste på 1:34). Ser fram emot att kapa tiderna så småningom då de just nu är en bit ifrån vad jag gjorde innan graviditeten. Att kroppen (läs: bäckenbotten) var med på noterna kändes dessutom som ett skönt besked.
 
Vad jag dock inte var beredd på var träningsvärken i vaderna. Herregud vad ont jag har haft/har! Träningsvärken kom redan på nerjoggen direkt efter intervallerna och håller fortfarande i sig. Det märks verkligen att det var ett tag sedan jag sprang intervaller!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0