Bålstyrka

För mig är bålen den "kroppsdel" som jag känner störst förändring i efter graviditeten. En stark bål är ju otroligt viktigt för löpning. Innan jag blev gravid var jag stark och behövde aldrig tänka på att koppla in bålmusklerna vid löpning, det kom automatiskt. Nu är det inte riktigt så. 
 
Bara genom att titta på min mage så ser jag att jag är svagare. Jag är mycket tunnare och har mer midja än tidigare. De där starka underliggande musklerna finns inte i samma utsträckning som tidigare. Men jag jobbar på att bli lika stark som före graviditeten och har som så många andra gjort "Mamma mage-övningar". Jag försöker även att alltid tänka på bålen vid styrketräning, löpning och i vardagen. Genom att "suga in" magen så tycker jag att jag lyckas bra. Men det är en lång väg tillbaka.
 
 
Igår körde jag styrka utomhus - med bålen påkopplad!
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Härligt med utegym! Jag har faktiskt 2st inom 1km avstånd, men än har det inte blivit något tränat där. Men snart är det vår och då kanske :)

Svar: Ja det tycker jag du ska. Utegym är toppen!
Lisa

2014-02-28 @ 15:01:55
URL: http://www.lopningolivet.se
Postat av: Karin

Visst är det en stor förändring! Min mage börjar se ungefär lika ut som innan nu tycker jag, men det är som sagt insidan som måste repareras för att återfå den där kontakten. Tycker för övrigt MammaMage appen är grym, känns hur det ger resultat att dra in magen och tänka på hur man aktiverar den i vardagen

Svar: Jag håller med om att Mammamage-appen har varit kanon och inte minst i vardagen.
Lisa

2014-03-01 @ 02:39:21
URL: http://endorfinkickar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0