Två lopp avklarade

Ännu några veckor har passerat och jag har hunnit med två lopp sedan jag skrev sist. Först ut var ju Kraftprovet i Trollhättan. Ett 11,6 km långt och rejält kuperat lopp kring slussarna och fallen. Nedan följer en kort och förenklad sammanfattning av loppet.
 
Kraftprovet
Varmt och svettigt! Tung andning hela loppet och lunchen höll på att "komma upp". Inte min bästa dag och fick aldrig något riktigt flyt i löpningen. Hade som (guld)måltid att springa under 52 min. Korsade mållinjen på 52:37 (placering 23) och var helt slut. Kände mig nöjd med min prestation. Smärtan i bäckenbotten hade jag bara anat vid något tillfälle men det gjorde aldrig riktigt ont. Hurra! Kraftprovet är ett roligt lopp längs en vacker bana och med mycket publik.
 
Ett par veckor senare (i torsdags) var det dags för nästa lopp, Karlskrona stadslopp. Ett nytt lopp i staden där jag vuxit upp. Två olika distanser att välja på, 5 eller 10 km. Jag sprang 10 km. Så här gick det:
 
Karlskrona stadslopp 10 km
Varmt och svettigt även denna gång! Bra flyt och en lätt känsla första 5 km trots en knixig och ganska kuperad bana (tid 20:58 på första fem). Tappade tyvärr väldigt mycket andra halvan (framför allt uppför) som dessutom inleddes med en öm bäckenbotten (högg till i en nerförsbacke men det onda försvann/minskade lyckligtvis sedan!). Sprang i mål på 42:44 (fjärde plats). Upplevde att jag saknar utållighet i högt tempo och känner mig frustrerad över att vara så långt ifrån min tidigare kapacitet (före bebis) samt att kroppen inte är helt återställd (efter bebis). Men Karlskrona stadslopp var ett trevligt och välordnat arrangemang längs en vacker bana på Trossö.
 
Just nu funderar jag mycket på framtiden vad gäller löpning. Min kropp är uppenbarligen långt ifrån återställd från graviditet och förlossning trots att min dotter fyller 1 år i slutet av augusti. Vilken väg jag ska gå och vad som blir mina mål med träningen framöver återstår därför att se!
 
 

Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag tycker inte du behöver stressa även om jag förstår att det är frustrerande att inte vara tillbaka i din gamla form efter ett år. Jag tycker du presterar väldigt bra som du gör, efter graviditet har du haft en spädbarnsår med allt vad det innebär av dålig sömn m m. Det kostar på och tid för målmedveten löpning finns, senare. Njut och spring utan krav en tid!

Svar: Kloka ord Staffan! Tack för det.
Lisa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0