Långpass en tisdag

Eftersom helgen är fullbokad med diverse aktiviteter och jag gärna ville få till ett långpass nu när kroppen känns bra (Göteborgsvarvet närmar ju sig med stormsteg!) så fick jag helt enkelt ge mig ut en kväll i veckan. Igår när Mats kom hem från jobbet så stack jag ut på en 20 km lång runda i Stockholms centrala delar. Bättre kväll kunde jag nog inte ha valt för det var varmt, soligt och fantastiskt vackert överallt! Ja jag sprang faktiskt hela passet i korta tights och t-shirt. Underbart!
 
Vad gäller kroppen så var den aningen sliten från söndagens intervall-pass vilket framför allt resulterade i stela och tunga ben. Dessutom så var jag allt annat än snabb uppför (har lite att slipa på inför Lidingöloppet där!). Jag höll ett lugnt tempo och därför var det konditionsmässigt lätt. Men det bästa av allt var såklart att jag inte kände något alls i bäckenbotten. Kroppen fortsätter att samarbeta alltså. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0