Frisk, smärtfri och motiverad

Ja som rubriken antyder så är det nu betydligt positivare tongångar här på bloggen än vad det har varit på ett tag.
 
Efter nästan en månads förkylning (som visserligen har kommit och gått) så känner jag mig nu så gott som frisk. Hurra! Lite täppt näsa på morgonen bara men det räknas inte.
 
Vad gäller det onda i bäckenbotten så har det i princip försvunnit (peppar, peppar). Helt fantastiskt och ingen är gladare än jag! Den främsta anledningen till att det känns bra är förmodligen att jag har slutat amma. Eller egentligen var det inte jag som slutade utan det var Siri. Hon tittade oförstående på mig och ville inte alls längre. Så det var ett gemensamt beslut. Jag hade kunnat tänka mig att fortsätta med nattamning ett tag till men så blev det inte. Nu är det ingen mat alls på natten längre, vilket funkar jättebra.
 
Att vara frisk och smärtfri leder såklart till att motivationen för att springa är större än på mycket länge. Nu är jag rejält sugen på att slipa formen och kanske till och mer lägga upp en ordentlig plan för träningen. Jag har i alla fall börjat veckan på bästa sätt. Vagnjogg följt av styrka igår och snabbdistans idag. Nu jäklar får inget stoppa mig!

Kommentarer
Postat av: Andréa

Härligt!!

Svar: Verkligen! :-)
Lisa

2014-04-15 @ 21:28:24
URL: http://www.lopningolivet.se
Postat av: Karin

Åh vad härligt att det känns bättre!
Inte klokt vad en del blir påverkade av amning medan andra inte känner något alls. Mina första månader var hemska, värkande leder, förkyld och sjuk hela tiden, helt upp och ned - sedan gav det med sig ganska mycket, men riktigt sig själv är man ju inte än. Hormoner!

Svar: Ja jag är så nöjd så! :-)
Lisa

2014-04-16 @ 01:30:56
URL: http://endorfinkickar.com
Postat av: Snorkkis

Ja så härligt! Och intressant att känningarna i bäckenbotten försvann. Man tänker kanske inte på hur mycket amningen påverkar fastän det inte är jätte mycket amning.
Skönt också att slippa matning på nätterna, gissar att det betyder mera sömn för er också.

Svar: Jag trodde inte heller att amningen skulle påverka så men det verkar den har gjort. Jodå jag kan inte klaga på nätterna just nu, endast någon enstaka (och kort) vakningar bara.
Lisa

2014-04-16 @ 05:10:43
URL: http://www.snorkkis.se
Postat av: Ann

Åh så härligt att höra att du äntligen känner dig piggelin! Och SÅ skönt med bäckenbotten oxå - hurra! Vi har oxå precis slutat amma och snart är jag med helt kurant...alltså slipaformenmotivationen nu...megastor!! Heja oss.

Svar: Ja! Heja, heja!
Lisa

2014-04-24 @ 11:06:22
URL: http://annsanns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0