Fredagsstyrka

Ja jag har faktiskt styrketränat även idag, här hemma med kroppsvikt och några redskap. (Jag har för övrigt rejäl träningsvärk i lår och rumpa idag! Att använda bebis som vikt är effektivt!) Det är nästan så att man kan tro att jag gillar att träna styrka. Det gör jag inte. Jag tycker faktiskt att det är ganska tråkigt. För mig är styrketräning främst ett nödvändigt ont för att bli en starkare och skadefri löpare. Dessutom gillar jag känslan av att vara (och se!) stark ut och då måste man som bekant träna styrka.
 
Vad gäller löpningen så väntar jag ytterligare en dag till då jag fortfarande är lite irriterad i luftvägarna. Hellre ta en extra vilodag än börja för tidigt, vilket jag annars är lite av en expert på. Trevlig fredag på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredric

Jag har hört att man inte får utnyttja bäbisar i sin träningsregim för det räknas som doping eller något ;-) Dock blev jag omsprungen av en person med barnvagn på Eksjö Stadslopp 2002 och det var extra knäckande eftersom jag då persade på 43:57. Har inte kommit över det ännu...

Svar: Haha, ja det kanske är doping?
Lisa

2014-04-04 @ 18:06:17
Postat av: Karin

Ser att ni har samma babygym som vi, väldigt uppskattat här hemma:)
Själv älskar jag i perioder att styrketräna, ibland nästan lite för mkt för att springa långt tror jag - men så länge man tränar just distanser har man ju ändå svårt att bygga, det är ju aldrig så jag blivit stor och tung direkt trots att jag tränat mkt styrka, snarare tvärsom, att jag fått mer kraft. Den där träningsvärken du beskriver i lår och rumpa har jag också i skrivandes stund, rätt härlig:)
Trevlig helg!

Svar: Babygymmet är populärt även här hemma. Härligt med träningsvärk!
Lisa

2014-04-05 @ 05:05:01
URL: http://endorfinkickar.com
Postat av: Snorkkis

Bra jobbat! Att träna styrka är ju inte lika kul som att springa precis, men som du skriver nödvändigt. Men rätt bra styrketräning får man ju genom att bära omkring på en liten också. Smygstyrka :)

Svar: Smygstyrka, det har du rätt i!
Lisa

2014-04-06 @ 06:11:25
URL: http://www.snorkkis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0