Att komma tillbaka

Min graviditet var i princip helt komplikationsfri, jag mådde hur bra som helst. Jag kunde springa till ungefär vecka 30 och därefter blev det cykling, promenader & styrketräning som träningsform. Jag hade ont i fogarna i någon vecka och en antydan till halsbränna på slutet. Men några riktiga krämpor fick jag aldrig.

Om det beror på den komplikationsfria graviditeten eller okunskap från min sida är oklart, men jag var inte beredd på den kroppsliga förändringen som en graviditet innebär. Det har nämligen varit först nu efter graviditeten och förlossningen som jag märkte att min kropp förändrats så mycket. Förlossningen var visserligen långdragen och en tuff & smärtsam historia men inget som jag tror påverkade mer än vanligt.

Så nu har jag börjat resan tillbaka. Eller snarare framåt. Mot den där funktionella kroppen som jag vill ha. Den där starka och uthålliga kroppen. Om resan kommer att skrivas ner här eller inte är jag fortfarande inte helt säker på. Men just nu är jag "blogg-sugen" i alla fall. 

Slänger in en bild på mig efter ett cykelpass i Karlskrona cirka tre veckor innan Siri föddes.

 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Kul att du (åtminstone tillfälligt, men jag hoppas på mer långvarigt :) ) är tillbaks i bloggvärlden!

Själv kände jag lite tvärt om. Jag var inställd på att kroppen skulle förändras jättemycket, men så gjorde den inte alls det. Lite såklart, men inte alls som jag trott. Snarare till det bättre. Om vi pratar träning. Vi får se hur det blir denna gång. Kanske var det vara tur förra gången.

Mm hur din helst är jag säker på att även du kommer komma tillbaka starkare än någonsin så småningom!

Svar: Så härligt att höra att du upplevde det så! Den känslan kanske kommer lite senare. Hoppas! Med tanke på hur stark du blev efter din förra graviditet så hoppas jag på att detsamma gäller mig.
Lisa

2013-10-16 @ 21:22:10
URL: http://www.lopningolivet.se
Postat av: Caroline - Klara,färdiga,Spring!

Kul att du bloggar lite igen!
Och grattis till er lilla Siri!
Följer dig på jogg.se och det verkar som om vi tränat lite liknande under våra graviditeter.
Förutom att jag på slutet(typ v.35) fick sluta träna pga risk för ännu en havandeskapsfögiftning.
Sprang också till vecka 30.

Nu börjar resan tillbaka. Jag promenerar bara än så länge pga kejsarsnitt men har börjat smyga in korta styrkeinslag här och där.
Längtar efter spring igen!

Svar: Tack för din kommentar Caroline! Har "smygkollat" lite på din träning också och läst din blogg såklart. :-) Ser fram emot att följas åt under vägen tillbaka. Snart springer vi båda två igen.
Lisa

2013-10-17 @ 12:25:12
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0