Lite längre i skogen

Långsamt ökar jag distansen på helgens "långpass". Idag (som också är Siris 3-månadersdag) sprang jag hela 14,4 km. Sällskap på rundan hade jag av både Siri och Mats. Bästa sällskapet alltså! Vi sprang nästan hela rundan i Nackareservatet som är mitt favoritområde. Jag blir lika nöjd varje gång jag springer där att det finns ett så stort område med vacker natur bara några kilometer utanför Stockholms innerstad!
Och vi bara bor ett stenkast därifrån.

Löpningen kändes lätt idag och det var egentligen bara i de rejäla uppförsbackarna och på slutet som det var lite tufft, vilket ju inte går att klaga på. Nu efteråt känns det dessutom bra i kroppen inklusive bäckenbotten. Något lite "trött" bara. Men jag kommer fortsätta att hålla mig till tre löppass i veckan ett tag till.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0