Ytterligare steg framåt

Denna vecka ska jag prova att öka antalet löppass till fyra. Vi får se vad kroppen tycker om det. Om det inte funkar så går jag tillbaka till tre pass. Som jag tidigare nämnt så blir jag fortfarande liksom "trött" i bäckenbotten efter löpningen och då känns det onödigt att påfresta kroppen med mer än tre pass i veckan. Men jag har de senaste två veckorna upplevt "tröttheten" som mindre. Dessutom har det blivit svårare för mig att få till ett spinningpass i veckan eftersom en viss liten dam här hemma har börjat komma in i en nattrutin som kräver att jag är hemma ungefär kl. 18-20 (först amning och sedan agerar jag napp...). De flesta spinningpass går ju som bekant vid denna tid. Spinningen ska alltså ersättas av ytterligare ett löppass. Men vi får se hur det går.
 
För övrigt så börjar jag bli sugen på mer kvalitet i passen, exempelvis intervaller. Men med tanke på känslan i bäckenbotten så får det nog vänta ytterligare ett par veckor.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Håller tummarna för att det funkar! Och om inte så gör det det förr eller senare. Förstår dock om du blir frustrerad (?) Med mitt bristande tålamod är det tur att jag haft sådan himla tur att det funkat/funkar så bra.

Svar: Mitt tålamod är inte heller det bästa så lite frustrerande är det minsann! Men jag försöker att tänka att någon månad hit eller dit inte har någon betydelse på lång sikt.
Lisa

2013-12-06 @ 22:01:22
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0