Ett litet "rekord" och julstök

Eftersom jag förra veckan gjorde ett försök att springa hela fyra pass så lyckades jag komma upp i drygt 41 km löpning sammanlagt under veckan. Det är rekord för mig efter att jag har blivit mamma. Ja det var faktiskt väldigt välsigt länge sedan jag sprang så många kilometrar under en vecka. Under 2012 sprang jag 60-70 km i veckan men trappade ner rejält under slutet av hösten/början av vintern. Först var det  främst på grund av hälsmärta och sedan blev jag gravid. Löpningen ersattes av spinning och lite längdskidåkning. Men nu är det alltså dags att trappa upp igen. Några 70 km kommer det inte bli på ett bra tag men gärna runt 50 km så småningom.
 
Jag kan även meddela att kroppen verkar ha tagit de fyra löppassen bra. Bäckenbotten känns inte av mer än vanligt. Däremot är jag lite sliten efter nästan 16 km löpning igår, framför allt i baksidan av låren. Men det är ju ingen "farlig" trötthet.
 
I övrigt är det fullt upp med julstök just nu. I helgen har det bakats saffransbullar, kokats knäck & annat julgodis, handlats julklappar, besökts julmarknad, lagats och ätits julmat (Jansons frestelse m.m.). Den här veckan är det även dags för att skicka julkort, handla mer julklappar, äta risgrynsgröt, adventsfika hos Andréa, se luciatåg, göra korv och massor av annat "juligt". Jag älskar julen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0