Sista-minuten-träning

Som jag skrev i förra inlägget har korta intervaller lyst med sin frånvaro i min löpardagbok senaste månaderna. De har helt enkelt bortprioriterats för skogsrundor och långa intervaller. Man kan ju inte hinna med allt!

Men idag fick jag äntligen till ett intervallapass - fyrahundringar på Kärrtorps idrottsplats. I klar höstluft och strålande solsken fick jag till ett riktigt bra intervallpass. Dödsjobbigt såklart men tempot var (i mina mått mätt) riktigt bra. Jag är ju som sagt ingen sprinter utan behöver sisådär 5-6 km innan jag kommer igång. Men idag kände jag mig riktigt snabb. Fast jag tappade tempot något på de sista intervallerna för då var jag så trött att jag bara ville stanna.

Hoppet att klara sub 40 på Hässelbyloppet om en vecka lever helt klart. Fast jag är ödmjuk inför uppgiften för lätt kommer det inte bli.

Tiderna på fyrahundringarna:
1:24 - 1:24 - 1:22 - 1:24 - 1:23 - 1:25 - 1:26 - 1:26 - 1:25 - 1:26

Nu ska jag äta (hemmagjord!) kaka och dricka en kopp te i solen på balkongen!

 
Toscakaka (ja jag springer faktiskt inte bara, ibland bakar jag...)

Kommentarer
Postat av: Fredric

Du är superstrong - Du fixar det lätt!

Svar: Tack Fredric för att du tror på mig! Men lätt vet jag inte om det kommer att gå... =)
Lisa

2012-10-08 @ 08:05:29
URL: http://frsa72.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0