Frågor & svar

Fredric skickade en frågeutmaning till mig och här kommer svaren:


Vad har du druckit i dag?

Eftersom klockan bara är halv nio på morgonen så har jag bara hunnit dricka lite vatten, en kopp kaffe och mjölken på gröten.


Vad var det senaste du åt?

En stor tallrik havregrynsgröt med kruskakli, solroskärnor och linfrön. På gröten hade jag blandade nötter, russin, gojibär, honung och kanel. Jag åt även en smörgås surdegsbröd men Bregott & ost.


Vad tränade du senast?
Ett jättelugnt distanspass på knappt 15 km med min sambo Mats (igår).


Vad ska du träna nästa gång?
Eventuellt blir det ett styrkepass hemma ikväll, annars blir det morgondagens lätta distans på ca. 12 km. Kanske blir det runt Årstaviken?


Mest underskattade mat?
Vegetariskt. Många äter allt för mycket kött tycker jag och kanske beror det på att de tycker det är svårt att laga vegetariskt? Men man behöver inte krångla till det - laga samma rätter som tidigare men byt ut/ta bort köttet. Dessutom finns det massor av vegetariska rätter att laga. Våga prova!


Mest överskattade mat?
Åh det vet jag inte. Kanske kött då?


Så tycker jag att barn ska äta?
Oj, svår fråga. Generellt tycker jag att barn ska äta det som vuxna äter. Men självklart kan det behöva göras vissa modifieringar.


Min inställning till piller och pulver?
Förutom huvudvärkstabletter äter jag väldigt sällan några piller. Vad gäller pulver så har jag sportdryck som jag blandar ut och dricker på långpass. Andra piller & pulver är inget jag anser mig behöva.


Min respektive tränar?
Mats springer precis som jag.


Sommarträningsplaner?
I sommar kommer jag som vanligt att försöka förlägga mina löppass i skogen eftersom Lidingöloppet hägrar i september. Men jag kommer även försöka få in kvalitativa pass på bana och cykelvägar för att försöka bli snabbare.


Sommarplaner för 5 år sedan?
Sommaren 2007 alltså... Då jobbade jag som lägerledare på en barnkoloni på en ö utanför Karlskrona. För att kunna springa gick jag upp kl 5:30 och tog båten över till fastlandet. Där sprang jag på en väg 3-4 km rakt in mot lander, vände sedan och sprang samma väg tillbaka. Sedan båten tillbaka till ön för att därefter jobba hela dagen & kvällen. Jag gjorde såklart inte så varje morgon men några gånger i veckan i alla fall.


Skickar vidare frågorna till?
Alla som känner sig manade!

Kommentarer
Postat av: Mamma Helén

GRATTIS igen!I dag har jag även vidgat mina skrala bloggkunskaper i och med mitt 1:a besök på din blogg. Kul att följa de olika kommentarerna.

Förhoppningsvis har du hejarklack både på Gbg.varvet och på Sth. Maraton - då vet du ju att vi är några stycken i publiken i alla fall.

Har du en sponsor eller varför är det en bild på en Nikesko infälld i texten?

2012-05-07 @ 19:28:12
Postat av: Lisa

Mamma: Det var på tiden att du hittade hit! =) Nikeskon är reklam, om man inte betalar för bloggen så är det så. Ingen sponsor tyvärr!

2012-05-07 @ 19:54:58
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Är det du själv som bestämmer vilka kommentarer som läggs ut till alla läsare? Så man vet vad som går an att skriva...

Mor

2012-05-08 @ 21:21:19
Postat av: Lisa

Mor: Ja jag bestämmer. Men än så länge har jag aldrig fått någon kommentar som jag inte har godkänt för alla.

2012-05-09 @ 15:24:31
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0