Bakslag och norska piller

Det är dåligt med intressanta inlägg här på bloggen just nu. Mest klagande faktiskt. Så det är väl bara att fortsätta. Igår vaknade jag med halsont. Riktig halsont och inte bara lite irritation som förra veckan. Kanske borde jag ha vilat ordentligt då och inte bara dragit ner på distanserna. Att springa 30 km i tisdags var väl kanske inte heller det smartaste draget. Det är lätt att vara efterklok.

För att få bort de onda knaprade jag en hel karta med halstabletter som jag fått av en vän som bor i Norge. Tabletterna ska vara effektiva mot just halsont och enligt instruktionerna är det just en hel karta man ska få i sig för att få bästa effekt. Vad vi vet så finns inte tabletterna i Sverige. Jag gissar att de klassas som någon form av naturläkemedel och innehåller endast c-vitamin & råmjölk. Givetvis hoppade jag över all form av träning också. Att träna med riktig halsont är BIG NO för mig.

Idag känner jag inget alls i halsen. Är endast lite snuvig. För säkerhets skull vilar jag dock från träning idag också. Kanske är det mirakeltabletterna som faktiskt funkar. Imorgon är jag förhoppningsvis ute och luftar löparskorna igen. Tack Norge och tack Elina!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej! Råkade komma in på din blogg och började kika runt lite bland dina senaste inlägg då jag själv löptränar och det är alltid kul att kunna jämföra sig lite med andra. Såg att vi har på sekunden samma pers på halvmara :) Visserligen har jag bara sprungit en halvmara på lopp (i november) men sträckan har jag sprungit innan och då flera minuter långsammare. Men ett lopp ger mersmak så i vår tänkte jag satsa lite mer. Jagar även startbevis till gbgvarvet men har förstått att det är väldigt trångt där och kanske inte läge att försöka bättra på perset där. Mitt mål i år är också 1.30 :) Lycka till med din löpning!

/ Caroline

2012-02-18 @ 21:50:29
Postat av: Lisa

Hej Caroline! Kul att du hittade hit! Visst är det så att lopp ger mersmak. Vad gäller Varvet så har du helt rätt, det ÄR trångt och inte helt optimalt för pers. Men omöjligt är det inte. Själv kommer jag göra ett försök att komma under 1:30 där men tror att det blir väl tufft. Mitt pers är från Kungsholmen runt och det är en betydligt lättare bana. Men jag rekommenderar ändå Varvet för det är ett himla roligt lopp! Det brukar finnas gott om startbevis till salu när det närmar sig. Stort lycka till med träningen!

2012-02-19 @ 14:21:32
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Elina

Underbart! Nästa gång får du knapra i dej dem så fort du känner irritationen, då slipper du det riktiga halsontet. Det gäller att börja i tid=)! Ta hand om dej kram

2012-02-21 @ 17:44:15
Postat av: Lisa

Elina: Ja jag minns att du sa att man skulle ta dem vid minsta irritation. Men eftersom jag inte kände något innan så fick det bli först efter att det satt igång. Men det funkade ju då också! Stor kram

2012-02-21 @ 20:32:27
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0