Snabb halvmara på träning

Precis som planerat så sprang jag idag ett kortare långpass. Drygt en halvmara i centrala Stockholm blev det. Jag bestämde mig för att hålla ett högre tempo än på ett "vanligt" (längre alltså) långpass. Sett till tiderna som jag gör på lopp så ska inte ett högre tempo vara något problem. Men för mig är det enormt stor skillnad på att träna och tävla. Jag är oftast inte i närheten av mina lopp-tider när jag tränar.

Det var jag inte idag heller men jag hade också mycket mer att ge. Jag höll i alla fall 4:50 min/km i snitt på passet, vilket är bra för att vara på träning. Det var inte heller särskilt ansträngande utan kändes behagligt genom hela passet. Benen var helt klart sugna på att springa i högre tempo idag.

En dröm är att kunna hålla det här tempot på den dubbla sträckan, alltså under ett helt marathon. Det vore grymt! Det är dock osäkert om jag skulle klara det i nuläget. Men kanske kanske går det någon gång och man kan ju alltid fantisera om att det sker den 2 juni i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0