35 soliga kilometrar

Vinterns besök varade som tur väl var inte särskilt länge. Idag har det varit helt fantastiskt vårväde här i Stockholm. Soligt och runt 10 grader varmt. Att springa långpass i sådana förhållanden känns knappast särskilt jobbigt. Istället ser jag det som ett privilegium. Underbart!

Det var väldigt mycket folk ute och en hel del löpare. Förmodligen stannade alla inne igår och sparade löpningen till idag. Jag blir så glad när jag ser att det är så många som har hittat tjusningen med att springa! Mats & jag tog oss runt 35 km i ett riktigt bra tempo, 5:03 min/km i snitt. Trots att vi sprang ett snabbt 10 km-pass igår så gick det förvånansvärt lätt idag vilket definitivt tyder på att formen är god. På slutet av passet var såklart låren lite möra och jag kände framför allt av ljumskarna en hel del. Det liksom ilade. Men i övrigt känns det okej. Vi kunde till och öka en hel del på slutet. Jag kände mig riktigt stark.

Hoppas att ni läsare också har fått njuta av härligt vårväder idag!


 


Kommentarer
Postat av: Andréa

Du kommer springa så snabbt den 2:e juni!! Kan du springa 35km på träning såpass snabbt kommer du totalkrossa ditt pb! Och visst var det skönt ute idag, perfekt nästan.

2012-04-15 @ 20:54:47
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Andréa: Tack snälla du för din kommentar! Vi får se hur det går.

2012-04-16 @ 20:26:07
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0