Tankar inför Lidingöloppet

Nu är det faktiskt bara TVå dagar kvar till Lidingöloppet! Vart tusan tar tiden vägen egentligen? Nyss hade man ju massor av tid kvar att träna på... Jaja det är väl bara att göra det bästa av situationen och den träning som är gjord. Det går ju knappast att förändra något nu.

Det första som dyker upp i huvudet inför loppet är givetvis min förkylning. Jag är fortfarande snorig men i övrigt känner jag mig frisk. På morgonen är näsan helt igentäppt och nässpray hjälper inte. Det här kommer kanske att ge en mer tung andning på lördag än vad jag i normala fall har. I övrigt är det eventuella efterdyningar av förkylningen som kommer att påverka, som exempelvis trötthet. Men vi får se. Jag har aldrig tidigare haft en så här rejäl förkylning nära ett lopp så jag har faktiskt ingen aning om hur kroppen kommer att reagera.

Mitt mål med loppet är att springa snabbare än förra året (2:35:15) och allra helst ner mot 2:32-2:33. Mitt långsiktiga mål är givetvis 2:29 men det får nog blir nästa år! Jag har sprungit lite fler långpass inför det här året jämfört med tidigare. Dock så har backpassen varit färre så det kanske går på jämt ut? Jag känner nästan alltid att det är något jag hade kunnat göra annorlunda inför ett lopp men det är ju inget att gräva ner sig i. Nu är förutsättningarna som de är.

Min plan är att börja lugnt för att inte upprepa 2009 års "kollaps" på sista milen då krafterna var helt slut. Jag måste dock starta snabbare än förra året då första milen nästan gick på 54 min! Det är alldeles för långsamt! Åtminstone två minuter fortare i år hoppas jag på i år. Men det är en svårt avvägning, med en för snabb öppning riskerar jag att inte orka hela vägen. Det gäller att hitta en mellanväg.

Väderprognoserna visar riktigt bra löparväder på lördag. Sol och ca. 15 grader. Jag tror minsann att Lidingö-skogarna kommer att visa sig från sin allra vackraste sida. Det gillar jag!

Okej alla läsare, nu vill jag veta vilka av er som ska springa något av loppen på Lidingö i helgen? Och vilka kommer och hejar?


Jag och medaljen Lidingöloppet 2010



Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tror helt klart du kommer att persa på lördag!! Själv får man snällt vänta till nästa år eftersom jag fick barn i mitten av april. Men kommer följa alla mina vänner med spänning istället :) LYCKA TILL!!

2011-09-22 @ 20:40:10
Postat av: Lisa

Madde: Tack för att du tror på mig! Nästa år är det du som står på startlinjen. Lycka till med träningen!

2011-09-23 @ 07:27:19
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0