Tillbaka på banan

Efter loppet i lördags vilade jag helt från löpning i söndags. Det kändes rejält i benen kan jag lova. Jag hade rejält med träningsvärk i låren! Precis som det ska vara då man har tagit i ordentligt!

Igår blev det en slow-jogg före frukost. Jag hade knappt styrfart med det var fantastiskt trevligt ändå. Jag njöt av den vackra naturen och att få röra på mig.

Även idag känner jag av loppet. Jag är lite stel i benen och har fortfarande en aning träningsvärk i låren. Jag hade inte riktigt bestämt mig för om jag skulle springa idag eller inte. Men tillslut bestämde jag mig för att det fick bli löpning även idag. Det är ju så fantastiskt sommarväder ute så det inte bara går att stanna inne! Även om det också idag var betoning på lugnt tempo (5:12 min/km) så gick det lite fortare än igår. Fast jag höll medvetet igen för att kroppen ska få en chans att återhämta sig från halvmaran i lördags.

Imorgon eller på torsdag drar jag igång den vanliga träningen igen. Nu är det ju verkligen hög tid för att finslipa formen inför marathon den 28 maj!


Längs min löprunda idag - grönt & fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0