Löpning & bad

Även om det bara är drygt en vecka sedan marathon så känns loppet väldigt avlägset tycker jag. Märkligt. Det beror antagligen på att det har hänt så mycket sedan loppet!

Jag har kommit igång med löpningen igen, även om passen inte är särskilt långa och heller inte så intensiva. I lördags blev det dock 6 km i 4:30-tempo, vilket ju ändå får ses som ett lite snabbare tempo. Det gick lätt och eftersom det bara var 6 km så kändes det okej att köra lite högre fart. Men det är viktigt att låta kroppen återhämta sig ordentligt efter urladdningen som ett marathon faktiskt är och inte börja träna allt för hårt för nära efter loppet.

Idag sprang jag & Mats 12,7 km i lugnt tempo (5:15 min/km). Det märktes att kroppen fortfarande är sliten eftersom jag redan efter 8-9 km började känna mig matt och orkeslös i benen. Men det kanske också berodde på att det är fruktansvärt varmt ute! Jag trivs med att springa i värme men det tar ju en del på krafterna. Efter löpningen tog vi ett dopp i Sicklasjön. Kallt men helt fantastiskt efter den varma löpturen! Att bada efter att man har sprungit är verkligen bland det bästa jag vet. Det ska jag försöka ofta i sommar.


Bad i Sicklasjön


Kommentarer
Postat av: Lina

Du verkar ju vara bra återhämtad som orkar hålla de tiderna! :) själv har det gått rätt segt ;)

2011-06-06 @ 22:54:09
URL: http://linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Lina; På kortare sträckor är jag återhämtad. Men det är segt även för mig när jag kommer upp mot 10 km. =)

2011-06-07 @ 10:38:09
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Cilla

Runt omkring Sicklasjön, uppför slalombacken mm brukar jag springa då jag är i Stockholm! Fantastiskt fint!! Imponerande att du tränar redan!

2011-06-08 @ 06:51:59
URL: http://cillahedin.blogspot.com
Postat av: Lisa

Cilla: Det är verkligen jättefint där. Bästa stället i Stockholm! =)

2011-06-08 @ 08:49:35
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0