Intervaller

Tänk vad löpningen kan kännas olika! Igår var jag så trött så trött hela dagen på jobbet. När det på kvällen var dags för löpning fick verkligen mobilisera ALL styrka & motivation jag hade. Resultatet blev knappast något som kommer gå till historien men jag tog mig i alla fall runt 12,4 km i skogen.

Idag var jag däremot mycket piggare och bestämde mig redan imorse för att det minsann var dags för kvalitetspass. Trots att jag, som vanligt, blev dödstrött på t-banan hem så var det bara att hoppa i löparkläderna och ge sig ut. Idag lockade faktiskt intervaller mer än backpass och jag joggade upp till Kärrtorps idrottsplats. Sedan var det dags för 400 meters-intervaller, något jag aldrig har gjort tidigare.

På grund av min orutin hade jag ingen aning om hur fort jag skulle springa men det visade sig att jag kunde hålla ungefär samma tempo genom hela passet så uppenbarligen la jag upp passet bra. Det var riktigt roligt att köra fyrahundringar, även om jag knappast är någon Johan Wissman (fast jag kände mig som honom!) med tanke på tempot. Jag nöjde mig med tio repetitioner den här gången. Nästa gång blir det nog fler!

Tiderna för intervallerna var följande:

1:26 - 1:28 - 1:26 - 1:27 - 1:27 - 1:26 - 1:25 - 1:25 - 1:24 - 1:24



Kommentarer
Postat av: Staffan

Bra fart! Jag tycker fyrahundringar är rätt svårt, det är tillräckligt långt så det är lätt att köra för hårt och krokna. Jag utmanade mig själv att köra 12x400m igår för att se om jag skulle klara så många i jämn fart och det gick faktiskt riktigt bra!

Postat av: Lina

visst är det härligt med intervaller! :)

2011-07-15 @ 02:53:53
URL: http://linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Staffan: Jag håller med om att det är svårt med farten. 12x400 m får det nog bli för mig också nästa gång! =)



Lina: Jo visst är det härligt. Men jobbigt! =)

2011-07-15 @ 11:40:26
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0