Min häl

Jag har ju sedan ungefär ett år tillbaka till och från känt smärta i min vänstra hälsena när jag springer. I somras hade jag riktigt ont och var då jättenoga med att köra efter ett rehabprogram som innehöll tåhävningar av olika slag. Lagom till Lidingöloppet i september hade mitt tränande gett resultat och problemet hade faktiskt försvunnit.

Dum som jag var så slutade jag då att göra tåhävningarna och efter en månad kom givetvis smärtan tillbaka. Då började jag genast att träna igen. Men denna gång gav det dessvärre inget resultat. Vid jul och nyår glömde jag nästan helt bort att träna hälen och nu i januari har det nästan inte blivit något rehabtränande alls. Men konstigt nog så känner jag nästan inget alls i hälen längre. Smärtan har på något sätt försvunnit då jag slutade träna hälen. Märkligt men väldigt bra. Fast man kanske borde göra tåhävningar i förebyggande syfte?


Kommentarer
Postat av: johan

Tycker jag absolut du ska!! Prova exentriska tåhävningar om du inte redan kör de, de hjälpte mig att bli kvitt mina hälsene problem.

2011-01-25 @ 00:46:22
Postat av: Lisa

Johan, jag ska lyssna på dig. Du verkar klok. =) Ja det är excentriska tåhävningar som jag kör. Var lite otydlig med det i blogginlägget!

2011-01-25 @ 20:58:59
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0