Backpass

Praktik hemifrån idag (mina handledare skulle båda två iväg), vilket innebär en tripp till skolans bibliotek och sedan litteraturläsning här hemma. Givetvis passade jag då även på att springa när det var ljust ute. Dessvärre lyckades jag pricka in den enda stunden som det inte har varit sol under hela dagen. Typiskt. Men vad gör det? Det är ju inte för solens skull som jag springer.

Det blev i alla fall ett jobbigt backpass i den tunga backen från Årstaviken upp mot Gullmarsplan. Jag brukar kalla den för Gullmarsplansbacken. Egentligen är nog Gullmarsplansbacken en aning för brant för att vara en bra backpass-backe. Men för min del ligger den på lagom avstånd och så tycker jag att om jag ändå ska springa backe så kan jag göra det ordentligt!

Som jag tidigare nämnt så gillar jag backpass, även om det också är bland det jobbigaste jag vet. Fast om jag tvingas välja mellan intervaller och backpass så är valet lätt. Mycket hellre backpass. Jag ser fram emot vårens backpass i Hammarbybacken, när snön har smält bort och skidåkarna försvunnit.


Gullmarsplansbacken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0