Transportlöpning igen

Som jag har skrivit tidigare så älskar jag så kallad transportlöpning! När man ska förflytta sig från ett ställe till ett annat tycker jag att det är toppen att kunna springa den sträckan. Dels så sparar man tid att springa eftersom man inte först behöver ta sig hem och sedan springa. Och dels så tycker jag att det är ett utmärkt alternativ till olika kommunikationsmedel, när jag ändå ska förflytta mig så kan jag ju lika gärna göra det springandes.

Eftersom jag praktiserar i Kista nu så passar ju det perfekt att ibland springa hem därifrån. Idag blev det äntligen av. Fast den här gången sprang jag inte hela vägen eftersom jag är lite osäker på om jag hittar den första biten i Kista. Istället tog jag t-banan till Solna centrum och sprang därifrån.

Ungefär 11,5 km senare var jag hemma - nöjd & glad. Det är så himla skönt att slippa trängseln och stressen i kollektivtrafiken! Det kommer definitivt att bli mer transportlöpning under våren.


Kommentarer
Postat av: Frida

Du får mig att längta lite efter att börja jobba igen och transportcykla och löpa till och från jobbet!

2011-02-16 @ 21:07:43
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Lisa

Frida, vilken utmärkt anledning att längta efter jobbet!

2011-02-17 @ 19:58:51
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0