Bellmanstafetten 2011

Även i år hade jag den stora äran att få delta i ett lag på Bellmanstafetten. I år var det dock med ett nytt gäng som sprang under namnet Team Lofsan.

Det är verkligen roligt att springa i ett lag. Man (jag) kämpar inte bara för mig själv utan även för övriga lagdeltagare. Vårt mål med stafetten (satt av lagledare Lovisa) var en sammanlagd tid under 1:50. Tack vare en helt fantastisk laginsats lyckades vi med målsättningen och klockades på 1:49:34 i mål! Helt otroligt! Alla i laget presterade verkligen sitt yttersta och vi hade hur roligt som helst.

Personligen är jag nöjd med min insats. Loppet var fruktansvärt jobbigt och VARMT. Jag hoppades komma ner mot 20:30 men det klarade jag tyvärr inte idag. Den officiella tiden blev 20:51 men min klocka visade två sekunder snabbare. Det spelar dock ingen som helst roll utan det viktigaste var att jag hade väldigt väldigt roligt! Att som ensamlöpare få representera ett lag ger verkligen en extra kick för löpningen.


Strax efter starten

 

 

Team Lofsan - Agnes, Lovisa, Johanna, Lisa & Emmy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0