Ett annat perspektiv

När jag tittade på en film från årets Lidingölopp (som man hittar på Lidingöloppets hemsida) så inser jag hur lite jag ser av ett lopp. Eftersom jag alltid startar i de tidiga startgrupperna så missar ju man allt som händer där bakom.

Något som jag slipper är bland annat trängseln. Herregud, vad folk! Visst är det mycket folk där jag också springer men de flesta håller i alla fall ett visst tempo som man kan flyta med i. Dessutom verkar det (i alla fall på Lidingöloppet) vara betydligt mer lerigt längre bak. Drickan räcker tydligen inte heller alltid. Så var det visst på årets Göteborgsvarv. Dåligt!

Däremot saknar jag alla knasiga & lite udda företeelser som händer bland folk som inte är så tävlingsinriktade som de jag brukar ha runt mig. T.ex. att många fler är utklädda, löpare som stannar och pratar med publiken (alternativt dricker lite öl!), spelar instrument, folk som springer med ett påhejande barn i barnvagn och gulliga par som håller varandra i handen.

Kanske får jag uppleva den här andra sidan av motionslopp under nästa års Göteborgsvarv när jag bara ska "jogga" runt?

Fast ärligt talat så är jag ganska nöjd med att starta i en tidig startgrupp. Jag vill har roligt OCH kunna prestera utan att hindras av t.ex. trängsel. Dessutom är det oftast en riktigt bra stämning även i "våra" startgrupper!


Lidingöloppet 2010




Kommentarer
Postat av: AKA

Ses på Gbg-varvet! ;) Hoppas jag...men formen verkar sakta stabilisera sig!

2010-10-29 @ 06:27:07
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0