Transportlöpning

Jag har skrivit det tidigare men jag skriver det igen; Jag älskar transportlöpning!

Det känns så himla bra att förflytta sig, en sträcka som man ändå ska förflytta sig, genom att springa. Så fort jag får möjlighet att transportlöpa så gör jag det. Då förenar man nytta med nöje!

Nackdelen med transportlöpning är att det krävs planering, möjlighet att byta om och helst duscha när man kommer fram. Det sistnämnda gör dessvärre att jag inte transportlöper särskilt ofta. Eftersom jag just nu studerar på en skola som inte har dusch (till skillnad från mina fantasiska år på GIH där ALLT fanns!) så blir det svårt att transportlöpa. INGEN skulle vilja sitta bredvid mig på föreläsningarna och jag skulle frysa ihjäl i mina svettblöta kläder. En dusch och tillgång till låsbara skåp borde alla ha tillgång till på sina arbetsplatser/skolor.

Idag skulle jag dock endast till skolan för att hämta böcker på biblioteket så då passade ju transportlöpning alldeles utmärkt. Med endast en liten löparryggsäck med ombyte i gick det hur bra som helst att springa från lägenheten i Hammarby sjöstad till Socialhögskolan vid Sveaplan. Givetvis blev det en extrasväng över bland annat Västerbron också (alla mina extrasvängar blir över den där bron för jag tycker så mycket om den).

Sammanlagt blev dagens transportlöpning 16,5 km och jag hade fantastiskt pigga ben hela tiden. Dessutom sprang jag tidigt i morse så jag slapp det värsta snöovädret som nu härjar utanför fönstret.

Jag längtar redan till nästa gång jag får möjlighet att transportlöpa...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0