71,12 km

Ja jag lyckades alltså samla ihop över 70 km den här veckan. Och då har jag alltså ändå inte hunnit springa ett riktigt långpass och dessutom har snön invaderat gatorna. Jag är minst sagt nöjd! Det bästa är ändå att jag endast under ett enda pass den här veckan känt mig sliten. Annars har kroppen svarat på ett helt fantastiskt sätt. Så får det gärna fortsätta.

Ett litet problem är dock min häl. Jag har ont igen, ganska så mycket ont. Det hindrar mig inte från att springa men jag känner det HELA tiden, både under löpning & under vila. Inte bra alls. Men jag kämpar på med mina tåhävningar, både på plant underlag och på mitt hemmasnickrade trappsteg.

Dagens löpning blev på oplogade vägar runt södermalm tillsammans med Mats. Vi lyckades ta oss runt i 4:56-tempo, vilket kanske inte låter så snabbt men med tanke på underlaget var det ett helt okej tempo. Det var tur att Mats var med för han fungerade som ett utmärkt vindskydd längs med Södermälarstrand & Stadsgårdskajen. Genom att ligga bakom slapp jag den värsta motvinden och fick dessutom draghjälp. En sambo är bra till mycket. =) Fota till exempel:



Kommentarer
Postat av: Frida

Fantastiskt att du både hinner och orkar! Heja dig! Var i hälen har du ont? Jag har haft en del problem med min ena hälsena, fast det får jag av promenader, lååånga promenader. Men det gör även ont vid vila. Fast nu har jag inte kännt nåt på länge. Tack och lov!

Den där klockan du tipsade om... Jag kollade upp den lite och den verkar jättebra! Men jag kan inte så mycket om det där... Måste jag inte ha en fot-pod till? Jag kan inte hitta nån info om det.

2010-11-28 @ 22:52:44
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Lisa

Frida, ja det är hälsenan som spökar även för mig. Men med hjälp av tåhävningar blev jag av med smärtan i somras. Men nu är det tyvärr dags igen. Angående klockan så behöver man ingen fot-pod eftersom den har inbyggd gps och följer då satelliter.

2010-11-29 @ 14:05:10
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad bra att man inte behöver nån fot-pod! Och den hade fått bra recensioner. BP med (Bra Pris)! Typ 1500:-. =)

2010-11-29 @ 19:57:07
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Håkan

Shit! Du springer ju fan i snitt över 1 mil om dagen! Det är riktigt strongt gjort! Speciellt i dessa snöiga tider.



Vad kör du med för skor förresten och vilken klocka använder du? Jag är sjukt sugen på att införskaffa en nämligen.



Träna på!

2010-11-30 @ 19:34:50
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Lisa

Håkan, just nu springer jag i ett par Saucony progrid guide. Trivs bra i dem! Vad gäller klocka så har jag en gammal Polar pulsklocka. Men i en av julklapparna ligger det förhoppningsvis en Garmin Forerunner 305. =)

2010-11-30 @ 21:14:20
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Håkan

Aha! Jag har alltid velat prova Saucony eftersom jag hört mycket bra om dom. Speciellt deras progrid kinvara eftersom jag gillar lätta skor.



Pulsklocka är skitkul att ha! Tom jag tycker nästan det är roligt att vara ute på långpass då.

2010-11-30 @ 21:36:14
URL: http://htunander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0