Mellantider

Nu har mellantiderna från lördagens Varv lagts ut i resultatlistan. Så här såg det ut för min del:

Plats                        Tid        Snitt

Majorna (5 km)
22:57 - 4:35 min/km

Lindholmen (10 km) 45:11 - 4:31 min/km

Nordstan (15 km) 1:07:36 - 4:30 min/km

Linnéstaden (20 km) 1:30:51 - 4:32 min/km

Mål (21,1 km) 1:35:38 - 4:32 min/km


I snitt höll jag alltså 4:32 min/km. Det är galet fort och verkligen inte en hastighet som jag lyckas vara i närheten av på träning, knappt ens på kortare sträckor. Det gör mig ännu mer nöjd över resultatet. Utifrån mellantiderna går det också att se att den snabbaste delen var mellan 10 och 15 km. Det var också då jag kände mig som piggast så det var ju inte så konstigt.

Nu ska jag snart sluta tjata om Göteborgsvavet här på bloggen. Istället ska jag börja tjata om det där loppet som VÄLDIGT många löpare har börjat ladda för fullt inför nu. Just det, STOCKHOLM MARATHON! Jag ser verkligen fram emot loppet och längtar så tills klockan är 14.00 den 5 juni!


Kommentarer
Postat av: Staffan

Riktigt fin tid - bra jobbat i värmen!! Lycka till på maran, är det premiär på 42192m??



Mvh

Staffan

Startnummer 890

Postat av: Lisa

Tack så mycket Staffan!



Det är inte premiär på marathondistansen. Jag har sprungit Stockholm marathon en gång tidigare, fast det var för 4 år sedan. så det kanske knappt räknas längre. =) Ser i alla fall fram emot loppet enormt mycket. Lycka till själv!

2010-05-26 @ 21:38:45
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Alexander

Tack ska du ha! Du hade också en grym tid på Varvet. Alla som man hört prata om det annars har ju försämrat sig riktigt mycket. Var det din bästa tid på halvmaran? Lycka till på Sthlm Marathon.

Postat av: Lisa

Alexander, ja det var PB för mig med nästan 1 min. Jag har också nästan bara hört att folk sprang sämre än vanligt. Skönt att vi gick mot strömmen!

2010-05-28 @ 15:44:17
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0