Lärdom och löpartankar

Hemmaplugg idag. Det går inget vidare. Jag försöker att analysera en avhandling och visst jag skriver, men jag FÖRSTÅR inte riktigt vad jag skriver. Och jag SER inte vad jag skriver. Varken huvud eller ögon är med mig idag. Att jag aldrig lär mig! Vem försöker jag lura när jag tror att jag kan börja dagen med 18 km löpning och sen orka plugga hela eftermiddagen? Så här ser det ut hemma hos mig just nu:

 

Men istället för min analys av avhandlingen tänkte jag bjuda på lite tankar från morgonens löppass:

 

1. Oj, det regnade visst!

2. Skönt att benen är pigga idag också.

3. Där kommer en bil jag känner igen, nämen det är ju syrran med familj! Hejhej!!

4. Jaha, det går ju bra det här. Tänk om man kunder hålla det här tempot under hela maran. Nej, det går lite för fort, det känner jag.

5. Årstabron - jag gillar broar!

6. Västerbron - broar är verkligen trevliga. Nästa gång jag springer här är antagligen den 5 juni. Åh, vad spännande!

7. Konstiga snören det är på marken i Rålis. Ska nog vara något boule-event.

8. Varför är det nästan inga andra löpare ute? Ja just det, folk jobbar.

9. Mycket turister som vanligt på Centralbron.

10. Varför går folk ALLTID i bredd så man inte kommer förbi?

11. Åh, reklam för Stockholm marathon på lyktstolparna längs Stadsgårdskajen! Åh, vad spännande!

11. Jag kanske ändå ska ha musik med mig under loppet. Tänk vad peppande att höra Coldplays Viva La Vida till exempel! Tål att tänkas på det där...

12. Fler reklamskyltar för maran vid Danvikstull. Åh, vad spännande!

13. Hoppas inte att det blöta trädäcket i Sjöstan är halt.

14. Skön tur idag, lite sega ben i slutet bara. Oj, nu skiner visst solen och jag är klar.

 

Det här var alltså ett smakprov på 18,54 km löpartankar i 4:58-tempo. Någon som känner igen sig?


Kommentarer
Postat av: Alexander

18 km tar på krafterna. måste nästan alltid sova en stund extra på dagarna efter längre pass : )

Postat av: Jenny

Kul att du hitta min blogg, så hittade jag din! Du verkar också springa riktigt bra!

2010-05-28 @ 19:09:02
URL: http://springamera.blogspot.com/
Postat av: Anna

Det var ingen dålig tid du hade på varvet. Vad kul och grattis till en så fin tid. Jag håller med speciellt mycket med punkt 10, något som irriterar mig löjligt mycket.

2010-05-28 @ 21:41:15
URL: http://annastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Anna, tack så mycket! Och roligt att du hittade hit. Folk som går i bredd ÄR löjligt irriterande! =)

2010-05-28 @ 22:24:27
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0