Efter mycket funderande...

...och planerande beslutade jag mig alldeles nyss för att INTE springa idag. Gårdagens distanspass var allt annat än njutning. Jag fick verkligen kämpa för varje steg. Antagligen är det förra veckans mängdträning som gjort mina muskler trötta. Trots att jag påstod motsatsen igår. Mina ben och höfter värkte igår efter passet och kroppen kändes helt slut. Även min vänstra häl/vad gjorde sig påmind. Jag vill ju sannerligen inte råka ut för en skada nu. Därför tar jag det säkra före det osäkra och hoppar över träningen idag.

Kruxet är bara att eftersom min syster fyller 30 på torsdag så kommer våra föräldrar & bror till Stockholm och det blir massa firande. Det blir svårare att hinna med träningen då. Men i och med att jag inte springer idag så har jag LOVAT mig själv att ge mig ut på ett morgonpass imorgon. Om jag skriver det här på bloggen så måste jag ju ge mig ut. Det skulle ju bli pinsamt annars.

Backpasset som jag hade tänkt köra idag får flyttas till lördag alternativt söndag. Helst på lördag eftersom jag också vill hinna med ett intervallpass i början av nästa vecka. Och intervallpasset kan ju inte ligga för nära Göteborgsvarvet... På torsdag blir det i alla fall långpass med min käresta, det vet jag!

Det krävs en hel del funderande och planerande som ni märker. Hur lägger ni andra upp träningen nu sista veckorna inför Varvet & Stockholm marathon?


En funderarbild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0