Katastrofpass

Dagens löppass var sannerligen ingen höjdare. Planen var att springa 9,5 km och därefter styrketräna här hemma. Efter ungefär 4 km började jag få ont i magen och fick lugna ner tempot. Det händer ganska ofta att jag får ont, speciellt när jag springer på eftermiddagen eller kvällen. Antagligen beror det på att jag då har hunnit äta flera måltider. Tränar jag däremot med enbart frukost i magen brukar jag aldrig ha några problem.

I alla fall så fortsatte jag springa, trots att jag till och med fick stanna ett par gånger, och istället för att vika av tidigare då jag hade chansen fortsatte jag den planerade rundan. Inte särskilt smart kan jag konstatera nu efteråt. Passet slutade i strax efter Sickla köpkvarter och då är det ungefär 3 km hem. Jag har sååå ont att det var helt omöjligt att springa. Det fick bli promenad hem, en kall sådan. När jag äntligen var hemma var det så sent så jag kände att jag fick hoppa över styrketräningen.

Min mage är inte min bästa vän just nu. Jag tror att den arbetar alldeles för fort på grund av alla fibrer jag äter och hinner liksom inte riktigt med sig själv. Men hur ska jag då äta? Jag vill ju ha alla mina gryn & kärnor i gröten & brödet. Dessutom älskar jag ju frukt & grönsaker.

Underbart gott - men inte bra för min mage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0