Äntligen vår

Under dagens löppass kändes det för första gången som att våren äntligen har kommit till Stockholm. Det var strålande sol och flera plusgrader. Underbart! Jag sprang dessutom i min lila Newline-tröja istället för löparjackan. Det har jag inte gjort sen oktober ungefär. Ärmarna på tröjan var uppkavlade och vantarna togs av efter bara några kilometrar. Sista biten rök även pannbandet. Hurra!




Bra pass blev det också. Ett lite snabbare och kortare långpass, 17 km i 4:57-tempo. Jag är nöjd. Speciellt med tanke på att vi tog oss igenom Nackaresarvatet där det var ungefär en dm snöslask. Då gick det inte särskilt fort kan jag lova. I övrigt var tempot helt okej alltså, utan att vara särskilt ansträngande. Åh vad jag har längtat efter våren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0