Nervös kolhydratsladdning

Så här två dagar innan maran är det ju inte helt fel att äta lite extra kolhydrater. För egen del så äter jag alltid en del kolhydrater men försöker nu öka på mängden något. Det blir dock inte någon markant förändring. Bara liiite extra vid varje måltid. Dessvärre så börjar nervositet (OCH förväntning!) inför lördag komma över mig titt som tätt och då har jag väldigt svårt för att äta.

Inför Lidingöloppet i höstas var det samma sak. Jag hade såå svårt att få ner frukosten på morgonen att jag till och med åt mindre än vad brukar göra. Maten liksom växte i munnen. Det är sannerligen inte helt optimalt när man ska springa 30 km.

Att inte kunna äta ordentligt är ännu mindre optimalt när man ska springa 42 km. Så nervositeten eller vad det nu är får faktiskt släppa taget, åtminstone när jag ska ÄTA. Ikväll har jag i alla fall löst problemet genom att äta halva middagen först och om en stund ska jag äta upp resten. Två middagar, fast lite mindre varje gång alltså.

Är det någon som upplever något liknande?


Kvällens pasta kokas


Kommentarer
Postat av: Maja

Nej jag har snarare problem att hålla mig från att äta hela tiden, jämt :D

2010-06-03 @ 19:45:18
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0