Uteblivet kvalitetspass

På gårdagens träningsplanering stod det kvalité, dvs. ett något tuffare pass exempelvis intervall, backe eller fartlek. Jag hade framför allt riktat in mig på det sistnämnda eftersom det är lättast att genomföra nu när det är mörkt och snöigt ute. Nu var det dock så att det snöade konstant under hela dagen igår och minst 10 cm nysnö täckte alla gator. Att försöka springa fort då är inte något jag direkt längtade efter. Dessutom är det näst intill omöjligt på grund av att man halkar hit och dit.

Istället för kvalité blev det ett lugnt distanspass runt Årstaviken. Snabb får jag bli någon annan gång. Det är så roligt att springa här i Stockholm för man är aldrig ensam. Vilken tidpunkt och vilket väder det än är när man ger sig ut så möter man ALLTID andra löpare. Under det minst sagt snöiga och mörka distanspasset igår mötte jag faktiskt hela 10 löpare. Imponerande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0