Femte tuffa veckan

I och med dagens distanspass avslutade jag den femte veckan i rad som har inneburit ca. 70 km löpning. Jag är varken tröttare eller piggare än vad jag har varit tidigare då snitten oftast legat på 60-64 km i veckan. Antagligen beror det på att jag fortfarande har två helt löparfria dagar i veckan samt att tempot har dragits ner rejält på grund av snön. I och för sig har jag fått slita mer i snömodden men det är ändå inget som direkt märks på orken. Det känns riktigt bra att kunna springa 70 km i veckan utan att det sliter på kroppen. Givetvis har jag min dumma hälsena som gör ont men det skulle antagligen inte göra någon skillnad om jag sprang färre antal kilometrar i veckan. Ont gör det ändå. Jag kämpar helt enkelt på med mina tåhävningar och hoppas på förbättring.

Nästa vecka kommer det blir en något lugnare löparvecka. Det passar bra eftersom det är julvecka vilket bland annat innebär mycket resande för mig. Jag siktar på 45-50 km löpning. Förhoppningsvis kommer jag även köra minst ett längdskidpass. Det ser jag verkligen fram emot! För förutsättningar för bra längdskidpass finns det ju verkligen. Så här ser det ut utanför mitt hus:


Mycket snö!


Kommentarer
Postat av: Håkan

Du är som en klocka med avverkade km, imponerande! Speciellt nu på vinterväglaget. Synd med hälsenan, men kör mycket excentrisk med tåhävningarna så ska det nog bli bra så småningom! Och självklart, lägg in massa skidåkning nu, det kommer också avlasta hälsenan.

2010-12-20 @ 16:53:49
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ja, förhoppningsvis blir det en del skidåkning nu. För dig också hoppas jag! =)

2010-12-20 @ 22:34:49
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Håkan

Givetvis :) Längtar som attan!

2010-12-20 @ 22:56:08
URL: http://htunander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0