En förklaring

Jag vill med detta inlägg försöka ge en förklaring till alla er löpandes män mellan ungefär 25 & 40 år och som har blivit "förföljda" av mig runt exempelvis Årstaviken. Ni har säkert funderat på vad jag är för galning. Som jag har skrivit tidigare så är det denna kategori av löpare som jag bara älskar att springa ikapp och förbi! Det spelar ingen roll hur trött jag är, jag är bara tvungen att hålla samma tempo som dessa killar och allra helst då lite fortare. Jag kan liksom inte låta bli. Hoppas ni inte tar illa upp.

Ikväll hade jag ett stackars offer framför mig, dvs. en kille i 30-års åldern. Han var duktig och sprang dessutom med ryggsäck. Jag ville så gärna springa förbi. Men eftersom jag före passet hade lovat mig själv att inte köra på för hårt idag (jag känner mig inte helt frisk) så nöjde jag mig med att bara ligga bakom och hålla samma tempo på killen. Ökade han så ökade jag också. Jättetöntigt, jag vet. Men det är faktiskt väldigt svårt att låta bli.

Kanske är jag "skadad" eftersom jag ofta springer med min sambo och att han är just en sådan kille som jag vill springa förbi?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Mig får du gärna springa om! Men visst, lite knäppt är det faktiskt...

2010-12-10 @ 21:36:01
Postat av: Lisa

Du får gärna springa om mig också. För du är inte en 30-årig man... =)

2010-12-11 @ 12:39:21
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0