Förra veckans träning

Eftersom det inte blev något "Veckans träning"-inlägg i söndags får det bli ett "Förra veckans träning"-inlägg idag istället. Och då syftar jag alltså på förra veckan. Något förvirrat kanske.

Förra veckan blev det bara fyra pass. Jag har känt mig lite krasslig. Framför allt halsont och huvudvärk. Men det har liksom inte blivit något mer så då är det svårt att avgöra om man är sjuk eller inte. Att träna med sjukdom i kroppen är ju verkligen inte något jag tycker man ska göra. Ont i halsen och feber är definitivt tecken på att man ska hoppa över träningen. Däremot lite snuva är inget som hindrar åtminstone mig från att träna. Jaja, så här såg i alla fall träningen ut förra veckan:

Tisdag
Tempopass i terräng: T.o.r. Nya Sicklaspåret ett varv + 900 m 9,43 km
Tid: 43 min 11 sek - 4:35 min/km

Kommentar: Jag är nöjd med tempot eftersom rundan är riktigt kuperad. Tänkte hela tiden på att hålla uppe tempot för stunden, inget om hur det skulle kännas vid t.ex. nästa uppförsbacke.

Onsdag
Distanspass: Långa Björkhagenrundan 8,65 km
Tid: 40 min 37 sek - 4:42 min/km

Torsdag
Distanspass: Ännu en Årstarunda 11,24 km
Tid: 54 min 18 sek - 4:50 min/km

Lördag
Långpass: Spandelstorp - Trossö 20,05 km
Tid: 1 h 37 min 22 sek - 4:51 min/km

Kommentar: Roligt att springa i Karlskrona. Dessutom var det en vacker höstdag och jag var ganska pigg i kroppen. Härligt!

Nu när oktober är slut kan jag sammanfatta månaden som den bästa löparmånaden för mig någonsin, åtminstone sett utifrån antal km som sprungits. Kanske sprang jag längre någon månad innan jag började registrera all träning på jogg.se men det är inget jag vet säkert.

Löpträningen i oktober såg alltså ut så här:

Sammanlagd distans: 257,9 km
Träningstid: 20 h 17 min 59 sek
Snittempo: 4:52 min/km
Antal pass: 24 st
Snitt km/pass: 10,7 km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0