Rimliga mål?

Jag har funderat en del på vad som är rimliga mål vad gäller löpningen kommande säsong. Vad kan jag förvänta mig av kroppen? Hur kommer kroppen att fungera efter graviditeten och förlossningen?

Mitt huvudmål är givetvis att återigen kunna springa regelbundet och njuta av det, oavsett distans och tempo.

Men jag vill ha andra mål också, mer "tävlingsinriktade" mål, eller vad man ska kalla det. Det är framför allt två mål som har börjat ta form i mitt huvud och som jag hoppas (och tror) är rimliga.

1. Göteborgsvarvet 2014 - här vill jag vara tillbaka i en form som inte är allt för långt ifrån den jag var i då jag blev gravid. Tidsmässigt innebär det här ungefär 1:30-1:40 på halvmaran (sprang på 1:29 senaste halvmaran, maj 2012).

2. Lidingöloppet 2014 - då kommer det ha gått drygt ett år sedan Siri föddes. Min förhoppning är att vara grym form och slå personbästat från 2012 (2:27) på mitt favoritlopp.

Om det här är realistiska mål återstår alltså att se. Eventuellt kommer målen att revideras efter hand men det är i alla fall så här jag tänker just nu. Någon maraton-satsning kommer det inte bli under 2014, även om det känns lockande.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Du kommer art klara det där hur bra som helst! Själv hoppas jag på pb på samtliga distanser :) Men vi får väl se, det kanske inte går alls lika lätt den här gången. Det viktigare är ändå att det funkar att springa precis som du säger!

Svar: Då litar jag på dig Andréa! :-) Härligt att du har så höga målsättningar - du har ju varit med förr så du vet ju vad som bör vara realistiskt.
Lisa

2013-10-21 @ 11:58:43
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0