Långpass och skidresa

Det var på riktigt tunga ben som jag lyckades ta mig runt dagens långpass på 31 km. Jag har sprungit varje dag i en hel vecka i sträck och att avsluta en så lång träningsperiod med ett långpass är kanske inte det bästa. Herregud vad sliten jag kände mig! Det var tur att jag hade sällskap av min vän Klara ett varv runt Riddarfjärden för då tänkte jag inte så mycket på att jag var trött. Dessutom mötte vi skidåkaren Daniel Rickardsson som kom joggandes vilket också livade upp passet lite. Han värmde antagligen upp inför slottssprinten.

Men när både Klara & Daniel Rickardsson inte längre fanns som uppmuntrare var det fruktansvärt tungt. Jag sprang förbi slottet för att se om jag såg några fler skidåkare. Men det var helt tomt i spåret. Därefter fick jag verkligen kämpa mig uppför backarna på söder och i Hammarbyhöjden. Gissa om det var skönt att få stanna hemma sedan! Garmin visade ett snittempo på 5:13 min/km vilket är riktigt bra med tanke på känslan.

Nu kommer jag att vila från löpning några dagar eftersom jag åker till Sälen för skidåkning, både utför och på längden. Det ser jag fram emot! Både löpvilan och skidåkningen alltså. Har såklart med mig löparkläder så något pass blir det kanske.

Men först ska jag in och kolla på slottssprinten. Måste ju heja på min löparkompis Daniel.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är stark! Ha en trevlig skidresa!

2012-03-14 @ 20:23:55
Postat av: Lisa

Lotta: Tack tack! =)

2012-03-19 @ 08:44:22
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0