Uppfriskande och bra underlag

Kvällens distanspass runt söder var minst sagt kyligt. Termometern visade -13 grader och när det dessutom blåste var det verkligen isande. Förra vintern hade jag en smärtgräns på -20 grader och det har jag även i år. Är det kallare än så blir det ingen löpning för mig. Ikväll frös jag endast lite om händerna. Men efter några kilometrar var jag varm även där. Dock var jag försiktig med andningen och försökte att inte dra ner för mycket kall luft i lungorna. Titt som tätt drog jag därför buffen, som jag hade runt halsen, upp över munnen. Då värms luften upp något innan den andas in. Det känns bra.

Vägarna var riktigt fina idag. Kylan samt bortforslingen av snön som Stockholms stad satsar på den här veckan har gett hård packad snö att springa på. Det kändes nästan som att springa på asfalt. Härligt! Skönt dessutom att kunna hålla ett för mig mer "normalt" distanstempo (4:48 min/km) än vad den senaste tiden med snölöpning har erbjudit. Fortsätter vägarna att vara så här fina så får det gärna vara snö till april för min del!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0