Backträning

Okej, mitt första "riktiga" blogginlägg kommer här:

Mats & jag körde långa backintervaller i Hammarbybacken i eftermiddags. Kanske ska förtydliga att vi inte sprang i själva skidbacken utan på en väg som går upp på baksidan. Sjukt jobbigt var det i alla fall! Lång backe innebär ca. 60-90 sek. upp och jogg ner (källa: Szalkais träningsprogram på marathon.se som är en gryyym sida!). Vi körde i 20 min, vilket blev nio rep. upp och nio rep. ner. Mats trampade dock snett efter sju rep. så han hoppade över de två sista. Men uppenbarligen var det inte så farligt eftersom han sedan kunde köra nedjogging hemåt. Trött kanske? Vi slipar i alla fall formen inför Lidingöloppet nu. Jag ska försöka slå min tid från förra året; 2:43. Kommer bli riktigt tufft!

Inför starten av Tjejmilen 2009.

Inför Tjejmilen i söndags.




Vinnaren Isabella Andersson. Hon är bara "lite" snabbare än jag...

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad kul att du börjat blogga! Jag lägger till den bland mina favoriter! :-) ses nästa lördag!

2009-09-03 @ 20:46:16
URL: http://Lofsan.wordpress.com
Postat av: Emma

Hej Lisa!Vad roligt att du har en blogg:) Ska följa den o se vad som händer i ditt liv!!Kram!

2009-09-03 @ 21:40:05
Postat av: Thomas C

Hej!



Var en bra idé att du bloggar. Har länge varit nyfiken på hur du tränar :)



Är för övrigt impad avv dina 2.43 på lidingöloppet. Respekt!

2009-09-03 @ 22:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0