Peppar för Varvet

Nu är det bara två dagar kvar till årets Göteborgsvarv. Det blir mitt första lopp (utan bebis i magen) sedan Hässelbyloppet 2012. En hel evighet sedan ju!
 
Göteborgsvarvet har en speciell plats i mitt hjärta. Det var nämligen det första lopp som jag sprang som vuxen (2006). Sedan har det blivit ett antal Varv och i år springer jag mitt åttonde! Förra året avstod jag eftersom jag var gravid.
 
Jag ser fram emot loppet på lördag. Det ska bli kul att springa! Jag har dock aldrig varit så "blank" inför ett lopp förut. Ärligt talat så vet jag inte alls vilken kapacitet jag har men jag tror (och hoppas!) på en tid mellan 1:40-1:45. Fint väder (som det nästan alltid är på Varvet!) ska det i alla fall bli så njuta ska jag försöka att göra. Dessutom är halvmaran en favoritdistans.
 
Igår sprang jag intervaller på bana (7x400 m) för att få upp farten lite. Eventuellt så tog jag ut mig lite väl mycket då jag känner mig något sliten i benen idag. Men förhoppningsvis så släpper det till lördag. Dessutom så har jag en liten liten känning i halsen, vilket jag dock hoppas bara är inbillning som vanligt inför lopp.
 
Eftersom jag är seedad genom min tid från 2012 (1:29) så startar jag i första startgrupp kl. 13 och har startnummer 897. Jag har aldrig haft ett tre-siffrigt startnummer i Varvet tidigare! Att få stå längst fram ska jag verkligen njuta av för det kanske aldrig händer igen. Dock kommer jag att ställa mig längst bak i min startgrupp för att inte hindra någon, jag kommer ju inte direkt att springa på 2012 års tid.
 
Om några timmar styr vi bilen mot Västergötland. Jag är peppad!
 
Innan start Varvet 2012.
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Jag tror snarare på mellan 1:35 och 1:40 :) Lycka till!

Svar: Tack för att du trodde på mig! Det hjälpte visst. :-)
Lisa

2014-05-15 @ 13:51:13
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0